Онлайн-консультант фахівця з якості
E-журнал
Фільтр:
Всі
ISO 9001
ISO 45001
IFS
FSSC 22000
Технічне регулювання
Державний контроль і нагляд
Концепції харчової безпечності (НАССР, TACCP, VACCP)
Упаковка та маркування
Зберігання і транспортування
Метрологія
Екологічна, органічна та натуральна продукція
Експорт
Харчові відходи
Санітарні вимоги до приміщень і персоналу
Судова практика
Інші
ISO 22000
Ощадливе виробництво
Інтегровані системи менеджменту
Менеджмент-інструментарій
Ризик-менеджмент
Аудит
GlobalG.A.P
BRC
Безпечність сировини
Анонім
13.12.2023
Забезпечення простежуваності харчових продуктів є обов’язковою вимогою чинного законодавства України

Держпродспоживслужба нагадує, що одним із інструментів підтвердження безпечності харчових продуктів є забезпечення їх простежуваності – можливості ідентифікації та відстеження харчових продуктів, продуктивних тварин, а також речовин, що призначені для включення або очікується, що вони будуть включені до харчових продуктів, на всіх стадіях виробництва, переробки та обігу.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», в якому враховані відповідні вимоги регламентів Європейського Союзу, оператори ринку, що здійснюють виробництво та/або обіг харчових продуктів тваринного походження, обов’язково повинні надавати операторам ринку, до яких постачаються ці харчові продукти, а також на вимогу компетентного органу таку інформацію:

  • назва та інші відомості, що дають змогу ідентифікувати харчовий продукт;
  • обсяг (об’єм) або кількість (вага) харчового продукту;
  • найменування та місцезнаходження потужності, з якої постачається харчовий продукт, а якщо така потужність знаходиться в Україні – також її реєстраційний (особистий) номер;
  • найменування та місцезнаходження оператора ринку, який постачає харчовий продукт, якщо вони відрізняються від найменування та місцезнаходження потужності, з якої постачається харчовий продукт;
  • найменування та місцезнаходження потужності, до якої постачається харчовий продукт, а якщо така потужність знаходиться в Україні – також її реєстраційний номер;
  • найменування та місцезнаходження оператора ринку, потужності, до якої постачається харчовий продукт, якщо вони відрізняються від найменування та місцезнаходження потужності, до якої постачається харчовий продукт;
  • відомості, що дають змогу ідентифікувати партію (лот) харчового продукту або партію вантажну;
  • дата відправлення партії (лота) харчового продукту або партії вантажної.


Наявність зазначеної вище інформації дає можливість визначити та задокументувати інформацію про харчову продукцію за принципом «крок вперед та крок назад» від первинного виробництва або імпорту до прилавку магазину та зафіксувати відповідні дані на всіх етапах: виробництво - переробка - транспортування - продаж.

За порушення законодавства України про харчові продукти та корми передбачена відповідальність згідно з Розділом ІХ Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»

Важливо

Держпродспоживслужба закликає операторів ринку сумлінно дотримуватись норм чинного законодавства, тим самим забезпечуючи прозорість та простежуваність власного бізнесу. 

Джерело: Держпродспоживслужба