Онлайн-консультант фахівця з якості
E-журнал
Фільтр:
Всі
ISO 9001
ISO 45001
IFS
FSSC 22000
Технічне регулювання
Державний контроль і нагляд
Концепції харчової безпечності (НАССР, TACCP, VACCP)
Упаковка та маркування
Зберігання і транспортування
Метрологія
Екологічна, органічна та натуральна продукція
Експорт
Харчові відходи
Санітарні вимоги до приміщень і персоналу
Судова практика
Інші
ISO 22000
Ощадливе виробництво
Інтегровані системи менеджменту
Менеджмент-інструментарій
Ризик-менеджмент
Аудит
GlobalG.A.P
BRC
Безпечність сировини
Анонім

Який може бути приклад зацікавленої сторони щодо п. 4.2 ISO 22000:2018?

На запитання відповідає
Олена Шульга,
менеджер систем якості та харчової безпечності, експерт з питань розроблення, впровадження систем за ISO 9001, ISO 22000, FSSC 22000, АІВ та побудови стратегії постійного покращення систем

Цитата

Пункт 4.2 «Розуміння потреб та очікувань зацікавлених сторін» ISO 22000:2018 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюгу»

«Для забезпечення впевненості у цьому. що організація здатна на постійній основі постачати продукцію та послуги, що відповідають вимогам споживачів та застосовуються до її діяльності законодавчим та іншим обов'язковим вимогам у галузі безпеки харчової продукції, організація повинна визначати:

a) зацікавлені сторони, які стосуються СМБПП;

b) вимоги цих заінтересованих сторін, які застосовуються до СМБПП.

Організація повинна ідентифікувати, аналізувати та актуалізувати інформацію про ці заінтересовані сторони та пов'язані з ними вимоги».

Приклади зацікавлених сторін щодо п. 4.2 ISO 22000:2018

 

Пункт 4.2 ISO 22000:2018 визначає вимоги до визначення та розуміння потреб та очікувань зацікавлених сторін.

Організація повинна  проводити ідентифікацію, аналіз та актуалізацію інформації про внутрішні й зовнішні зацікавлені сторони, а також  пов'язані з ними вимоги. Декілька прикладів зацікавлених сторін:

Внутрішні:

  • персонал: Ваші співробітники є одними з найважливіших зацікавлених сторін у Вашій системі харчової безпеки. Вони повинні розуміти свої ролі та обов'язки щодо забезпечення безпеки харчових продуктів та повинні бути навчені й компетентні для виконання своїх завдань;
  • керівництво: керівництво Вашої організації несе відповідальність за загальну політику та напрямки діяльності щодо харчової безпеки. Вони повинні забезпечити, щоб ресурси були виділені, а система харчової безпеки впроваджувалася та підтримувалася;
  • відділ досліджень та розробок: цей відділ може бути залучений до розробки нових продуктів, процесів або упаковки, які можуть впливати на безпеку харчових продуктів. Вони повинні співпрацювати з іншими відділами, щоб гарантувати, що будь-які нові розробки відповідають вимогам харчової безпеки.


Зовнішні:

  • споживачі: Ваші споживачі є кінцевими користувачами ваших продуктів харчування і мають право очікувати, що вони безпечні. Ви повинні брати до уваги їхні потреби та очікування при розробці та реалізації Вашої системи харчової безпеки;
  • регулюючі органи: регулюючі органи відповідають за забезпечення відповідності компаній харчової промисловості законам і нормам. Ви повинні знати про відповідні Вам вимоги та вживати заходів для їх дотримання;
  • клієнти: якщо Ви постачаєте харчові продукти іншим компаніям, вони є Вашими клієнтами й мають право очікувати, що Ваші продукти безпечні. Ви повинні надати їм інформацію про Вашу систему харчової безпеки та вживати заходів для виконання їхніх вимог;
  • постачальники: Ваші постачальники сировини, упаковки та інших послуг є важливими ланками у Вашому ланцюжку постачання харчових продуктів. Ви повинні переконатися, що вони дотримуються належних практик харчової безпеки.

Коментар експерта

Це лише декілька прикладів зацікавлених сторін, які можуть мати відношення до Вашої системи харчової безпеки. Важливо визначити всіх зацікавлених сторін, які можуть вплинути на Вашу систему, або на яких вона може вплинути, та зрозуміти їхні потреби та очікування.

Після того, як Ви визначили своїх зацікавлених сторін, можете вжити заходів для спілкування з ними та задоволення їхніх потреб. Це може включати надання їм інформації про Вашу систему харчової безпеки, збирання їхніх відгуків та вжиття заходів для розв'язання їхніх проблем.

Коментар експерта

Важливо пам'ятати, що Ваші зацікавлені сторони можуть змінюватися з часом. Тому важливо регулярно переглядати свій список зацікавлених сторін та оновлювати свою систему харчової безпеки відповідно до їхніх потреб.

Для опису та оцінки зацікавлених сторін найкращим рішенням є створення таблиці, до якої необхідно внести такі елементи:

Зацікавлена сторона

Вид зацікавленої сторони

Що необхідно від нас

Що очікуємо ми від зацікавленої сторони

Який позитивний вплив від зацікавленої сторони

Який негативний вплив від зацікавленої сторони

Які є ризики і можливості

Як ми з ними працюємо

Сертифікаційний орган

зовнішній

Впровадження стандарту

  • Оцінка впровадженої системи
  • Отримання сертифіката
  • Функціонування системи
  • Підвищення конкурентоспроможності
  • Необ'єктивна оцінка стану системи менеджменту
  • Неотримання сертифіката
  • Недієва система менеджменту
  • Підвищення конкурентоспроможності

Підбір сертифікаційного органу за рейтингом в галузі нашої діяльності

Персонал – співробітники

внутрішній

  • Стабільну роботу
  • Зарплату
  • Умови праці
  • Чіткі правила
  • Належну оцінку праці
  • Кваліфікована праця
  • Виконання правил
  • Досягнення результатів

Якісне виконання робіт та досягнення результату

Не досягнення результатів

  • Не виконання цілей компанії
  • Можливість покращення процесів
  • Підбір персоналу
  • Система навчання
  • Система залученості та мотивація