
Держпродспоживслужба надає роз'яснення стосовно порушень у сфері інтернет-торгівлі харчовими продуктами.
Перед купівлею необхідно уважно ознайомитись зі сторінкою інтернет-магазину, яка повинна містити обов’язкову інформацію про продавця товару відповідно до статті 7 Закону України «Про електронну комерцію», а саме:
повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;
місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи – підприємця;
адреса електронної пошти та/або адреса інтернет-магазину;
ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи – підприємця, або серія та номер паспорта для фізичної особи - підприємця, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний податковий орган і має відмітку в паспорті;
відомості про ліцензію (серія, номер, строк дії та дата видачі), якщо господарська діяльність підлягає ліцензуванню;
щодо включення податків у розрахунок вартості товару, роботи, послуги та, у разі доставки товару, – інформація про вартість доставки;
інші відомості, що відповідно до законодавства підлягають оприлюдненню.
Інформація про харчовий продукт також має бути повною, відповідно до статті 6 Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».
Якщо в інтернет-магазині відсутня обов’язкова інформація про продавця або товар, варто утриматись від таких покупок.
Харчові продукти належної якості входять до «Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)». Якщо ж придбано продукт неналежної якості, продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.
Важливо
Важливою умовою захисту порушеного права споживача є наявність розрахункового документа, який підтверджує факт купівлі товару.